twitter-birdWe stemmen het woningbouwprogramma af op de kwalitatieve vraag. Juist ja. Zo’n zin is natuurlijk makkelijk geschreven maar wat betekent dat nou eigenlijk? Volgens mij vooral dat ontwikkelaars en bouwers van woningen goed moeten nadenken voor wie ze bouwen. En dan niet alleen denken aan de 1e koper, maar ook aan de bewoners die er over 40 jaar wonen. In dat kader vind ik het studentenproject Twitterhouse een erg leuk experiment: studenten volgden de Tweets van een aantal Amsterdammers en met behulp van online bevindingen, ontwierpen ze een huis voor hen. Want wat heb je aan een woonkamer als je nooit tv kijkt? Of altijd buiten de deur bent? En als je maar 1 dag in de week thuis eet, heb je dan een standaard keuken nodig? Conclusie van het experiment is dat de hedendaagse levensstijl, die wordt gedomineerd door ‘social media’ als Twitter, grote gevolgen kan hebben voor het ontwerp van een woning. Ondanks deze conclusie volg ik Twitter alleen maar, ik hou het zelf nog even bij mijn blog!