eko-keurmerk logoDe omzet van biologische voeding is met 12 procent gestegen. Deze stijging vond plaats in de eerste helft van 2010, een periode waarin sprake was van een economische crisis en een buitengewoon laag consumentenvertrouwen. Geweldig om te lezen dat desondanks de consument steeds slimmer wordt en biologische producten koopt. Vanwege idealen, om diervriendelijk te zijn, omdat het gezonder is of (hoe simpel kan het zijn) omdat het lekkerder is.  Naast consumenten, zien ook steeds meer producenten het licht: “De stroom A-merken die met een biologische variant komen zwelt aan”. Des te tragischer is het dat de overheid ons massaal in de steek laat. Want waarom is er nog btw op biologische producten en zijn -ik noem een willekeurig voorbeeld- voetbaltickets van de Fifa of kerosine btw-vrij?  Wat mij betreft kan de e-consumptie wel een steuntje in de rug verdienen zodat het voor veel meer mensen mogelijk wordt om biologische producten te kopen. Lang leven de e-consumptie!